اَنــــــــــــــــــارکـــــــــــــــ
اَنــــــــــــــــــارکـــــــــــــــ

اَنــــــــــــــــــارکـــــــــــــــ

بیایید رمان مذهبی بخوانیم...

 نتیجه تصویری برای عکس عرفانی



اون وقتا که سنم کمتر بود...دوس داشتم تا ی تعطیلی  چند روزه از درس و مدرسه پیدا میکنم ؛برم سمت کتابخونه و بال افکارم رو در باغ خیالاتِ **رمان های عاشقانه و بعضا" تخیلی** به پرواز دربیارم...

 

برام مهم بود که رمانای جدید به دستم برسه  و همه ی رمانای کتابخونه رو درومیکردم...:)

 

چه دورانی بود:)

 


چند وقت پیش اما، دری به روی من گشوده شد؛از ادبیات مذهبی،،، با  خواندنِ کتابی با عنوانِ :"کشتی پهلو گرفته "

 

برام عجیب بود که تا به حال از آثار  نویسنده ی این کتاب که در بخش "ادبیات" هم بودن، سراغی نگرفته بودم...انگار ،چشم من اون کتاب ها رو نمی دید....!!

 

خوندن اولین اثر این نویسنده باعث شد تا به سراغ دیگر آثارش برم...بعد از کشتی پهلو گرفته، آفتاب در حجاب،سقای آب و ادب،پدر عشق و پسر، و خدا کند تو بیایی ...به دنبال هم  در ذهنِ بی تاب  من جاخوش کردند و هرکدوم به فراخور درکم ، حال منو به بهترین حال ها رسوندن...

 

نمیدونم  چرا ،ولی همش به یاد زمزمه های زمان تحویل سال می افتم...

 

نجوای قلبِ من ، با بانوی برتر اسلام زهرای مرضیه (س) ... و دعا کردن برای بهتر شدن حالم و توسل به این بانوی بزرگ...

 

و کشتی پهلو گرفته...که روایتِ زیبای زندگی  زهرای مرضیه (س) ست...

 

شاید آن وقت ها هم، در اوجِ داستانِ  رمان های عاشقانه و تخیلی نم اشکی  در چشم من نمایان میشد و گاهی هم سرازیر...

 

اما اون  کجا و... گریه های عمیق قلبم ،با مرور سطور آثار سید مهدی شجاعی کجا...

 

 

در ادامه مطلب معرفی مختصری از هر کتاب براتون مینویسم ...


امیدوارم خودتون  کتاب هارو مطالعه کنید تا بهتر با این آثار آشنا بشید...

 

 

 

1_ کشتی پهلو گرفته   



نتیجه تصویری برای عکس کشتی پهلو گرفته

 


این کتاب ی غم نامه ست....غم نامه ای که دربابِ وقایع شهادت حضرت زهرا (س) به نگارش دراومده....جراحت های بیشمار قلب ِ بزرگ ترین بانوی دینمون در این کتاب با قلم شاعرانه ای به نگارش در اومده...و دل من هنوزهم داره با لمسِ دردی که تنها گوشه ای از اون رو با نوشته های این کتاب حس کرده به خودش می پیچه و میسوزه....

 

 

2_آفتاب در حجاب  


نتیجه تصویری برای عکس کتاب  آفتاب در حجاب




 این کتاب و  نویسنده به زهرای کربلا ، یعنی زینب کبری (س) تقدیم کرده... ...

وقتی وقایع کربلا رو با نگاه زینب (س) مرور میکنی و سعی میکنی که به قدرِ ذره ای حس و حالِ  "در کربلا بودن " رو برای خودت مجسم کنی؛ تازه میفهمی که اگر از این دریای پر عظمت به اندازه ی قطره ای جانت رو جلا بدی؛ چقدر درجه ی روحت بالا میره... و چقدر همه چیز برات شفاف تر میشن...

 



3_ پدر ،عشق و پسر



 نتیجه تصویری برای عکس کتاب پدر عشق پسر


  پدر ،عشق و پسر منظومه ای ست از زبانِ "عقاب"، اسبِ حضرت محمد (ص)

  که نسل به نسل مرکبِ علی (ع)، حسن(ع) و حسین(ع) بوده... و در نهایت به"حضرت علی اکبر (ع) "تعلق گرفته........


سید مهدی شجاعی اززبان اسبِ حضرت علی اکبر (ع)، وقایع شهادت علی اکبر (ع) رو برای "لیلا" ،مادر این فرزندِ شیر دل،روایت میکنه...

 

 

4_سقای آب و ادب


 نتیجه تصویری برای عکس کتاب  سقای آب و ادب


این کتاب و باید تا انتهاش خوند...حیفه که تا نصفه رهاش کنی...چون درست توی فصلای آخر، برای دگرگون شدن، ی جانِ تازه میگیری و آسمانی از احساس و به جام دلت سر ریز میکنی...

نویسنده برای بیانِ حس خودش در بیان عظمت و مقام عباس(ع) ،همچون کتابای دیگرش، چندین گام یا فصل رو با نگاهِ احساسش گلچین کرده...فصولی از قبیل:

عباسِ علی،عباسِ امّ البنین،عباسِ عباس،عباسِ سکینه،عباسِ مواسات،عباسِ زینب،عباسِ ادب،عباسِ حسین،عباسِ فرشتگان و عباسِ فاطمه

درنهایت هم نویسنده عنوان کرده که در ذکر برخی از نوشته های این کتاب، برداشت شخصی خودش رو بیان کرده و خواستار نظر برای بهتر شدن و احیانا" اصلاحشون شده.

 

 

5_ خدا کند تو بیایی

 

 نتیجه تصویری برای عکس کتاب خدا کند تو بیایی سید مهدی شجاعی

 

 

در این کتاب حدودا" 100 صفحه ای مجموعه ای از مقالات کوتاهِ ادبی و مذهبی ، به قلم سید مهدی شجاعی به نگارش دراومدن...


که در واقع مجموعه ی این مقالات، درارتباط با چند تن از اعضای خاندان رسوال الله (ص) نگاشته شده ...

 "خداکند تو بیایی" هم ،عنوان آخرین مقاله ی ادبی مذهبیِ این کتابه ...که در بیان و اظهار دلتنگی نسبت به وجود مقدس حضرت صاحب الامر (عج) ،بر صفحات انتهاییِ این کتاب رخ نمایی میکنه.

.

نظرات 6 + ارسال نظر
رضا نعمتی کرفکوهی چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 18:53 http://khleloon.blogsky.com/

برمامنت نهی گر باز سرکی برما زنی. چرا پست جدید نمیگذارید دانشمند؟

دانشمند:)؟؟!!

چشم سرفرصت میام.

درمورد وبلاگمم دستم به پست جدید نمیره :))...فعلا ذهنم خالیه...

آدمیا ایرانی شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 16:14

سلام خانمی گل بازم دست پر براووووو
منم تو این روزا دعا کن
این اقا امین و شما هم مسابفه کتاب خونی گذاشتینا
گوی سبقت رو ببینم کدومتون بدست میگیرین
ان شاءالله موفق باشین هر دوتای شما
از خدا میخواهم تواین مها عزیز سر خوان مهمانیش هوای دل مهموناشو حسابی داشته باشه
التماس دعا ...سر سجاده سبز دعاهاتون واسه دالای خسته و پر گناه ماها هم دعا کنین
یا حق
در پناه مامن ترین پناه

سلام عزیزم:) طاعاتت قبول باشه ان شاءالله

ببخشید من نبودم یکی دو روز...
نه بابا من که اصلا کتاب خوندنم قابل رقابت با آثای پازوکی نیست ایشون ماشاء الله خییییییییییییییلی از من جلو ترن...:))


امیدوارم از این چنتا کتابی که خوندم فقط بتونم توی عملم هم استفاده کنم ان شاء الله:)

ممنون عزیزمممممممممم چشم توام همین طور:)

رضا نعمتی کرفکوهی سه‌شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 03:35 http://khleloon.blogsky.com/

سلام
معلوم است بچه کتاب خونی هستی

اگر با شریعتی و کتابهایش هم میانه ای خوبی داری میتونی سری به وبلاگم بزنی .
میشه بپرسم کجایی هستی و کجا زندگی میکنی

سلام.

ممنونم از شما آقای نعمتی کرفکوهی.

بله خداروشکر قسمتی از وقتم و باکتاب میگذرونم .

نه حقیقتش خیلی با آثارشون آشنایی ندارم...جز جملات کوتاه و تک نوشته هایی که ازشون خوندم ؛متاسفانه تاحالا مستقیما" کتابی و با قلم ایشون مطالعه نکردم...

بنابراین خوشحال میشم بتونم از تجربیات شما برای گزینش اولویت هام به این منظور استفاده کنم.

خواهش میکنم توی پروفایلم هست، من همدانی هستم.

امین دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 16:07 http://knowledgeforall.persianblog.ir/

سلام
اوقات پرت زیاد داریم. تو اون موقع ها می خونم. مثلا با خانواده نشستیم داریم فیلم نگاه می کنیم اسمش اینه که دارم فیلم نگاه می کنم میشینم کتاب می خونم. یا آخر شب ها یا اوقات بیکاری دیگه. زمان زیاده برای خوندن کتاب

سلام...
آره خب ولی حوصله ام میخواد...بعد من اگه باکار دیگه ای کتاب بخونم واقعادریافتیم ازکتاب پایین میاد...

الکی مثلا من خییییلی دقت میکنم:)))


ولی من جدا"با کار دیگه ای سختمه کتاب بخونم یا درحضور دیگران...
چون به تنها کتاب خوندن عادت کردم.

راستی سایت کتابخوانان هم مسابقات جدید گذاشته ...شرکت کنید حتما، تا برنده بشید ان شاء الله...

امین یکشنبه 24 خرداد 1394 ساعت 20:07 http://knowledgeforall.persianblog.ir/

الان شمردم. 25 تا اثر آقای سید مهدی شجاعی رو خوندم

ماشاء الله چقدر زیادددددددددددددد:)))))))))

این همه وقت و از کجا میارین:))))؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امین یکشنبه 24 خرداد 1394 ساعت 20:06 http://knowledgeforall.persianblog.ir/

سلام
منم کتابای آقای شجاعی رو خوندم. خیلی زیادتر از این تعداد. شاید نزدیک 15 اثر از ایشون رو خوندم. به قول شما رمان های مذهبی، طنز، مجموعه داستان، نمایشنامه و فیلم نامه. ولی رمان های مذهبی شون یه چیز دیگه است. اصلا قابل مقایسه نیست با دیگر کارهاشون. تو این آثار واقعا کولاک کردن. منظورم نه ففط کارهای رمان های مذهبی بلکه کلا آثاری که در مورد ائمه و اشخاص وابسته به این اشخاص هست.

چند تا کتاب دیگه هست که پیشنهاد می کنم حتما حتما بخونید.
1. «کمی دیرتر» که در مورد کسانی هست که می گن آقا بیا آقا بیا ولی...
2. «کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد با طرز همایون». بعضی از افراد می گن که امام حسین علیه السلام با یزید سر یه زن جنگ کردن. منظورشون واقعه کربلاست. این کتاب در مورد این زن و رفتار یزید و امام حسین علیه السلام است.
3. «از دیار حبیب» کتاب کم حجم ولی عالی که در مورد حبیب بن مظاهر است
4. «مردی از جنس نور» سرگذشت سلیم بن قیس و کتاب این شخص هست که بسیار جالبه.
5. «آیین زندگی» که وصیتنامه حضرت امیر علیه السلام به امام حسن مجتبی علیه السلام هست
6. «مردان و رجزهایشان» در مورد افراد حاضر در کربلا و رجزهایی که گفته اند هست
7. «دست دعا، چشم امید» که دریافتی (نگفته ترجمه بلکه گفته دریافتی) از مناجات خمس عشره امام سجاد علیه اسلام.

پیشنهاد من برای ماه مبارک رمضان خوندن کتاب دست دعا چشم امید هست. واقعا زیباست. حتما حتما بخونیدش. بعد کتاب کرشمه خسروانی بعد سایر کتاب ها.
البته کتاب های دیگشون هم خوبه مثل «صمیمانه با جوانان وطنم»‌ یا جلد دوم کتاب «سانتاماریا» یا «رزیتا خاتون»

ببخشید زیادی صحبت کردم

سلام

وای چقدر زیادددددددددد.......:)) سر گیجه گرفتم.....
ولی خدا کنه بتونم بخونمشون:)))

خواهش میکنم خیلیم ممنووووووونم که بهم این کتابای خوب و معرفی کردین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.